miercuri, 28 octombrie 2015

Cum să rămîi indiferent?

      
        De ceva vreme mam apucat mai în serios să îmi dezvolt pasiunea mea: florile. Nu orice flori, ci cele exotice. Când am fost copil am colecționat, ca orice alt copil cu așa o pasiune, cactuși. Am reușit să adun în scurt timp câteva zeci de specii. Eram foarte mandru de ei. Dar a venit la un momendat ceva ce nu mă așteptam. Am dorit să înbogățesc această pasiune cu alte flori. Am încercat cu orhidee și alte plante exotice. Până la urmă am devenit un pasionat de plante exotice în toată regula. Nu sunt enciclopedie de specii și soiuri, dar toate florile și plantele mele exotice le am încă din stadiul de sămânță. Aste e o regulă a mea. Le cresc eu și măcar știu că sunt aclimatizate, sănătoase și nu în ultimul rând ne învățăm unul pe altul cum să avem grijă de noi.
       Documentație despre ele în țară, cam prea puțină. Uneori chiar inexistente. Trăiască internetul! Dar totuși cea mai bună școlire o face chiar planta în sine. Trebuie să ai un pic de răbdare, atenție mai ridicată și gata, reușita este la ușă. Dacă mai adaugi și un pic de consecvență, esti asigurat. Plantele exotice te încântă cu forma lor mai dubioasă. Cu o multitudine de culori și posibilitatea de a obține exemplare chiar unicate. Parfumul lor va fi cireașa de pe tort. Eu zic că nu ai cum să devi indiferent la ele dacă le vezi în realitate. O și ce mândrie te apucă dacă munca ta și grija ta față de plantele, florile exotice este admirată de prieteni, vecini, cunoștințe sau vizitatori. Un singur cuvânt de apreciere și deja zâmbești. Doamne ferește să mai pună și o întrebare despre ele că turăi tot ce ști așa pe răsuflate.
       Este totuși de recunoscut că creșterea plantelor exotice nu este chiar așa de la îndemână pentru toți. Au câteva cerințe de climă, sol sau lumină care dacă nu sunt pe înțelesul persoanei în cauză eșecul este evident. Dar oameni bun nu renunțați că până la urmă este și pentru Dumneavoastră acea plantă exotică care să vă încânte locuința. Eu cred cu convingere că pentru toată lumea există o floare, plantă exotică care să umple sufletul bun dat de Dumnezeu.
        La frumusețe nici măcar Dumnezeu nu rămâne indiferent. Cum să rămânem noi?

Cu respect, Gaspar Levente (eu nu am rămas indiferent!)
www.planteexoticerare.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu