sâmbătă, 26 decembrie 2015

Un vis devenit realitate

      În articolul trecut am subliniat că iarna este perioada în care grădinarii își pun pe hârtie visurile pentru a putea să le materializeze în anul următor. Acum doresc să vă arăt cum a început visul meu de a deveni un grădinar iscusit. Mai am multe de învățat și acuma dar asta a fost prima tentativă. Eu consider că am reușit atunci să modific un colț de grădină poziționat spre N - NE. Am iubit acest proiect încă de la început. Nu a trebuit să investesc prea mult. Mama natură a pus la dispoziție multe din necesarele.
      Bradul era acolo de mulți ani, bolovanii deasemenea. Am dus doar ferigă (Nephrolepsis ) deși se găsește din belșug în natura spontană. Deasemenea am plantat și două bucăți de rizomi din Păpucul Doamnei hibrizi ( Cypripedium Calceolus și Cypripedium macranthos). Pentru a ține sub control feriga am împânzit locul cu material de mulcire. Am folosit un material natural găsit din belșug și anume coaja de brad.
      Păpucul Doamnei înflorește în perioada aprilie - mai. Moment în care feriga este și ea la început de drum în anul în curs. Așa că prima data ne încântă florile la orhidea noastră terestră, după care frunzișul ferigăi împreună cu Păpucul Doamnei oferă o pată de culoare în combinație cu coaja de de brad de pe jos și al bradului falnic sub cărui umbră a fost proiectat acest vis.
     Acuma după un timp deja de la acest proiect am înțeles de la propietar ca tufele de Cypripedium sunt deosebite și au apărut în plus viorelele sau în unele zone se mai spun toporași. Nu am mai trecut demult peacolo deci nu am informații proaspete și nici poze. Am găsit acest desen printre desenele salvate și miam spus că este ideală să subliniez articolul trecut.
      Dacă eu pot să visez și îmi desenez aceste vise și Tu cititorule ești in stare de asta. Recunosc sunt praf la desen dar chiar și așa ma ajută foarte mult să îmi îndeplinesc visele mele și a celor care apelează la mine.

Cu respect, Gaspar Levente ( eu nu voi înceta să visez ).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu